تاريخ : ۱۳٩٢/۳/٧ | ۱٢:٢٩ ‎ب.ظ | نویسنده : کتابخانه علامه طباطبایی اسفرورین

مقررات دست و پاگیر، مانند اجبار در عضویت کتابخانه و خلاصه‌نویسی کتابهایی که برای مطالعه می‌گیرند از میان برداشته شود.‌

کتابهای پاره و کثیف چون عامل بی‌میلی است در اختیار دانش‌آموز قرار نگیرد و در انتخاب کتاب ذوق دانش‌آموز در نظر گرفته شود.‌

دانش‌آموز را مجبور به مطالعه نکنید و کتابهایی که به دانش‌آموزان مبتدی در مطالعه معرفی می‌شود باید محتوایی ساده داشته باشد.‌

معلمان در ارتباط با مواد و موضوعات درسی، کتابهایی را به دانش‌آموزان معرفی کنند و تکالیفی به دانش‌آموزان بدهند که آنان را به پژوهش و مطالعه وا دارد و در حل تکالیف به منابع مختلفی مراجعه نمایند.‌

کتابدارن محترم  به دانش‌آموزان بسپارند تا زمینه علاقه‌مندی در مطالعه و شناخت کتاب به وجود آید.‌

کتاب‌های جدید برای کتابخانه تهیه و در ویترین و یا تابلوی اعلانات قرار دهند.‌مفاهیم و محتوای بعضی از کتابها به صورت نمایشنامه اجرا شود و معلمان جلساتی از درس یا دقایقی از ساعات کلاس را می‌توانند به مطالعه اختصاص دهند تا هم تنوعی در کلاس‌داری باشد و هم دانش‌آموزان با راهنمایی معلم با نحوه مطالعه آشنا شوند و هم یادگیری عمیق‌تر باشد.‌

معلمان دانش‌آموزان را با قسمتهای مختلف کتاب مانند فهرست، مقدمه و ... آشنا کنند و برای تعطیلات نوروز یا هر تعطیلی دیگر معلم می‌تواند کتابهایی را برای مطالعه بجای انجام هر تکلیف دیگر معرفی کند.‌

 



  • پرشین بلاگ
  • مگاترینر مرجع ترینر بازی ها